red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




شب یلدا مبارک
بازدید : 272 |

سه چیزرابااحتیاط بردار:قدم،قلم،قسم

سه چیزراپاک نگهدار:جسم،لباس،خیال

ازسه چیزکاربگیر:عقل،همت،صبر

ازسه چیزخودرانگهدار:افسوس،فریاد،نفرین کردن

سه چیزراآلوده نکن:قلب،زبان،چشم

اماسه چیزراهیچگاه وهیچ وقت فراموش نکن: خدا،عاقبت ودوست خوب را

شب یلدا برتمامی خانوادههای ایرانی مبارک باد

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:شب یلدا,,

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش خبرداد:
بازدید : 205 |

حسين هژبري با اعلام اينكه اين معاونت مجموعه فوق برنامه‌اي را براي دانش‌آموزان جهت فعاليت در روزهاي پنج‌شنبه تهيه كرده است، اظهار كرد: برنامه تدوين شده از جنس كلاس رسمي درس نيست بلكه برنامه‌هاي اردويي، فرهنگي و هنري براي دانش‌آموزان پيش‌بيني شده است.

وي اضافه كرد: اين برنامه در قالب مجموعه برنامه‌هاي معاونت پرورشي و فرهنگي تدوين شده و به معاونت‌هاي پرورشي و فرهنگي استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه معاونت پرورشي و فرهنگي استان‌ها، اين برنامه‌ها را متناسب با شرايط محيطي منطقه خود، بومي‌سازي كرده و به مدارس ابلاغ مي‌كنند ، خاطر نشان كرد: كتاب برنامه اين معاونت آماده و تدوين شده است و پس از نهايي شدن در نشست با معاونان پرورشي و فرهنگي استان ها در هفته آينده ابلاغ خواهد شد.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:فعالیت درروزهای پنج شنبه,برنامه های اردویی,فرهنگی هنری, معاون پرورشی هژبری,

تقدير از 20 فرهنگي ودانش آموز پژوهشگر برتر
بازدید : 200 |

 

آموزش و پرورش، صبح امروز 26 آذرماه 91 در مراسم بزرگداشت روز ملي پژوهش از 20 فرهنگي ودانش آموز پژوهشگر برتر تقدير  شد.گفتني است؛ امسال 90 پژوهشگر بعنوان پژوهشگر برتر فرهنگي و دانش آموز انتخاب شده اند.

براساس اين گزارش، در اين مراسم حليمي ، مديركل آموزش وپرورش استان البرز  و زماني ، مديركل آموزش وپرورش شهرستان هاي تهران به جهت ارائه طرح هاي پژوهشي درحوزه تعليم وتربيت مورد تقدير واقع شدند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:روزملی پژوهش, تقدیر از20 فرهنگی ودانش آموز پؤوهشگر برتر,

تصويب نامه هيئت محترم وزيران در خصوص درس آمادگي دفاعي
بازدید : 235 |

تصويب نامه هيئت محترم وزيران در خصوص درس آمادگي دفاعي با شماره 179389/ت/ 38821 ه مورخ 13/9/91 جهت اطلاع و استفاده همكاران محترم ودانش آموزان عزيز در سايت دفتر آموزش متوسطه نظري بارگذاري شد.

برای ادامه مطلب به http://dinapi.medu.ir/ مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:آمادگی دفاعی, کسری 2 ماه خدمت نظام وظیفه,

راه اندازی سامانه اینترنتی دوره های ضمن خدمت ویژه فرهنگیان
بازدید : 318 |

رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه اینترنتی ویژه دوره های ضمن خدمت ویژه فرهنگیان خبر داد.

وی در جمع فرهنگیان آموزشگاه پسرانه فردوسی ضمن اشاره به تحولی بزرگ در عرصه آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان، از راه اندازی سامانه اینترنتی ویژه دوره های ضمن خدمت خبر داد.

میانگین ساعت آموزشس ضمن خدمت فرهنگیان به 100 نفر رسیده است

این مسئول عنوان کرد: میانگین ساعات آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان برای هر نفر به 100 ساعت رسیده که نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته است.

اسدی گرمارودی تأسیس دانشگاه فرهنگیان را اقدامی بزرگ در راستای جذب افراد نخبه و علاقه مند به آموزش و پرورش اعلام کرد.

دانشگاه فرهنگیان به زودی پذیرای فرهنگیان دانشجوست

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اخذ مجوز مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته و این دانشگاه به زودی پذیرای فرهنگیان دانشجو به ویژه آموزگاران ابتدایی خواهد بود.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:سامانه اینترنتی ویژه دوره ضمن خدمت,دانشگاه فرهنگیان,

وزير آموزش و پرورش رمز شهادت شهدا را تبعيت از رهبري و ولايت دانست.
بازدید : 207 |

دكتر حميد رضا حاجي بابايي صبح امروز در يادواره شهيد طالبيان و 4900 شهيد فرهنگي كشور كه در مصلي امام خميني (ره ) شهر همدان برگزار شد ضمن تسليت ايام سوگواري سالار شهيدان ، با اشاره به اينكه " كل يوم عاشورا و كل ارض كربلاء " به ظاهر ساده است اما تاثيرش موجب رفع موانع زندگي تربيت انسان ها مي شود ، افزود : امام حسين (ع) نمونه يك انسان كامل است.

وي با اشاره به اينكه خداوند انسان را براي تربيت شدن خلق كرده است ، افزود : اساس هستي بر پايه  كار معلمي است.

برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 25 آذر 1391برچسب: يادواره شهيد طالبيان و 4900 شهيد فرهنگي كشور ,

بخشي از زندگي نامه شهيد حاج محمد طالبيان ، فرهنگي مبارز :
بازدید : 231 |


شهيد حاج محمد طالبيان از نسل نور و تبار عشق بود كه در روز هفتم دي‌ماه 1316 از شهرستان نهاوند طلوع كرد و بر تاريخ تابيد. او مصداق اولياي خدا بود و از بدو تولد نور عشق و ايمان درسيمايش مي‌درخشيد.

  با قرآن و مفاهيم ديني و معارف الهي انس داشت و در طول دوران حياتش قدمي از مسير حق و عدالت جدا نشد. با وجود مشكلات و عقب ماندگي‌هاي موجود دردوران پهلوي، به تحصيل علم و دانش پرداخت و با موفقيت كامل به اخذ مدرك كارشناسي نائل شد، اين در حالي بود كه در آن دوران تعداد افرادي را كه در شهرهايي مثل نهاوند تحصيلات عالي داشتند، خيلي كم بود و بيشتر مردم با داشتن مشكلات اقتصادي توان پرداختن به درس را نداشتند.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:شهید محمد طالبیان معلم اسوه,گروه ابوذر,

اسناد رتبه بندي وارتقاي معلمان در دستور كار قرار گرفت
بازدید : 216 |

دكتر حميدرضا حاجي بابايي صبح امروز درهمايش توانمندسازي پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان در پرديس نسيبه اين دانشگاه باشكر گزاري از خداوند بواسطه ايجاد دانشگاه فرهنگيان از آن به عنوان يك آرزوي ديرينه خودوتمامي فرهنگيان كشور نام برد و با تسليت شهاد چهارمين اختر تابناك آسمان ولايت وامامت (عليه السلام) افزود: عاشورا وكربلا استعدادهاي تعليم وتربيت را شكوفا نمود.

وي ادامه داد:عاشورا از يك سوتمامي زيبايي وخوبي ها وازسوي ديگر تمامي رذالت هاي هستي را شكوفا كرد.

 

برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:رتبه بندی معلمان,ارتقای معلمان,

اخذ مجوز 6 رشته تحصيلي درمقطع كارشناسي ارشد دانشگاه فرهنگيان
بازدید : 211 |

دكتر محبي نيا صبح امروز درهمايش توانمندسازي پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان در پرديس نسيبه اين دانشگاه با اعلام اينكه كشور در آموزش وپرورش و دستان معلم است، اظهار كرد: دانشگاه فرهنگيان براساس قوانين مصوب متعهد شده است سطح آموزش وپرورش را ارتقاء دهد تا دراين وزارتخانه ساحت هاي هشت گانه تعليم وتربيت به شكوفايي برسد.

وي با اشاره به اينكه دانشگاه فرهنگيان مدرسه را مقدس، معلم را معتبر ودانشگاه را مامن وماواي مجاهدان فرهنگي مي داند، تصريح كرد: مسير حركت دانشگاه فرهنگيان با آموزش وپرورش پيوستگي كاملي دارد بگونه اي كه اين دانشگاه جدايي از اين دستگاه را موجب انحراف يا انحلال خود مي داند.

دكتر محبي نيا افزود:‌براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگيان ، اين دانشگاه داراي استقلال اداري ومالي است اما اين استقلال به معناي انفكاك آن در جايگاه فعاليت ها واهداف از آموزش وپرورش نيست.

 

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:کارشناسی ارشددردانشگاه فرهنگیان,

تصمیمات جدید دولت برای توانمندسازی کارکنان دستگاههای اجرایی
بازدید : 215 |

عبدالعلی تاجی تصریح کرد: در گذشته مرکزی با عنوان مرکز آموزش مدیریت دولتی وجود داشت که کارمندان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کلاسیک، مدارک معادل دانشگاهی اخذ می کردند اما در رویکرد جدید قرار شده تا این مرکز برای توانمند سازی بیشتر کارکنان به ویژه مدیران به سمت آموزش‌های کاربردی حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد:این رویکرد می تواند برای توانمندی کارکنان به ویژه مدیران سطوح مختلف مثمر ثمر باشد.

تاجی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در ادامه از تصمیم دیگر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و تشکیل شورای برنامه ریزی برای آموزش و توانمندسازی کارکنان خبر داد.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اظهار کرد: این شورا با حضور صاحب نظران حوزه و دانشگاه و همچنین مدیران اجرایی تشکیل شده و کار سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزش و توانمندسازی کارکنان را بر عهده دارد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:توانمندسازی کارکنان دولت,

اعلام ساعات اضافه‌کاری درآموزش و پرورش
بازدید : 224 |

 اضافه کار مدیران مدارس شبانه‌روزی حداکثر تا دو برابر مدیران مدارس عادی پرداخت خواهد شد؛ مدیران و معاونانی که در دو نوبت اشتغال دارند فقط یک نوبت از اضافه کار برخوردار می‌شوند.اضافه کار معاون آموزگار و معاون دبیر در صورتی که فعالیت آموزشی نداشته باشند، معادل 60 درصد مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی پرداخت خواهد شد.

* اضافه‌کار در مدارس استثنایی با ضریب 1،2 محاسبه می‌شود

ارقام حق‌الزحمه و اضافه کار در مدارس استثنایی با ضریب 1،2 محاسبه می‌شود و حق‌الزحمه و اضافه کار نوبت دوم خدمتگزاران که علاوه بر نوبت اول در نوبت دوم نیز انجام وظیفه می‌‌کنند، 60 درصد ارقام نوبت اول خواهد بود.سرایداران واحدهای آموزشی دو نوبته در صورتی که علاوه بر ساعت موظف امور مربوطه نوبت دوم را نیز عهده‌دار باشند، به اضافه کار ساعتی آنان 20 ساعت اضافه خواهد شد؛ اضافه‌کار کارکنان مجتمع‌های ورزشی متناسب با درجه‌بندی تا 30 ساعت قابل پرداخت است.حق‌الزحمه و اضافه کار مدیرآزمایشگاه مرکزی و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در مناطق درجه 1 و 2 تا 20 ساعت، درجه 3 و 4 تا 15 ساعت و درجه 5 و 6 تا 10 ساعت قابل پرداخت است.حق‌الزحمه و اضافه کار مدیرکانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق درجه 1 تا 10 درجه 2 تا 15 و درجه 3 تا 20 ساعت قابل پرداخت است.

*جدول اضافه‌کار

واحد آموزشی دبستان راهنمایی متوسطه نظری هنرستان‌ها مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی
درجه‌بندی 1،2،3 4،5 1 و 2 3و بالاتر 1 و 2 3 و بالاتر 1 و 2 3 و بالاتر 1 و 2 3 و بالاتر
مدیر 10 12 20 22 20 25 45 55 30 25
سرایدار خدمتگزار و سایر عوامل 60 80 60 80 60 80 70 90 40 60
سرپرست شبانه‌روزی و سرپرست بخش ـ ـ 40 45 40 45 40 45 ـ ـ
مراقب سلامت 20 25

 ضوابط این شیوه‌نامه صرفاً در مورد کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی قابل اجراست.اضافه کار ساعتی برای تابستان حداکثر به میزان یک‌ماه قابل پرداخت است و در طول یک سال تحصیلی 9،5 ماه (به استثنای هنرستان‌های کشاورزی 11 ماهه) قابل محاسبه است.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:اعلام ساعات اضافه‌کاری درآموزش و پرورش,

تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسري سال 1392
بازدید : 214 |

 

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت درآزمون سراسري سال 1392 مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكوراز روزپنج شنبه 16/9/91( شانزد هم آذرماه1391 ) به صورت اينترنتي آغاز و در پايان روز سه شنبه 25/9/91 (بيست وپنجم آذر ماه 1391) پايان مي پذيرد.ضمناً دفترچه آزمون مذكور از ساعت 16 روز سه شنبه مورخ 7/9/91 بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قابل رويت مي باشد.
اطلاعيه اين سازمان در خصوص شرايط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در نشريه پيك سنجش روز دوشنبه 13/9/91 منتشر و همزمان نيز بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار داده مي‌‌شود.
در خاتمه به استحضار مي رساند آزمون سراسري سال 1392 براساس برنامه‌زماني پيش بيني شده درصبح وبعداز ظهر روزهاي پنج شنبه 30/3/92 ، جمعه 31/3/92 و صبح شنبه 1/4/92 بطور همزمان در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور برگزار خواهد شد.
 


 

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسري سال 1392,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس