red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




پیشنهادی که در دیدار با لاریجانی مطرح شد؛
بازدید : 147 |

آیت‌الله مظاهری: جلسات قوای سه‌گانه با حضور هاشمی رفسنجانی چهارگانه شود

 

رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با وی پیشنهاد داد: جلسات قوای سه‌گانه به چهارگانه تبدیل و با حضور هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شود.

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله مظاهری که علی لاریجانی در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان با حضور در بیت او به دیدارش رفت، خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهتر است به جای جلسه قوای سه‌گانه، جلسه قوای اربعه با حضور هاشمی رفسنجانی تشکیل شود چون این جلسه می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

 وی به لاریجانی گفت: شما از نظر عقل و گفتار بسیار قوی هستید که طبیعتا در شرایط فعلی اتحاد بین مجلس و دولت بسیار مهم به شمار می‌آید. امیدواریم که در این فضا جلسات قوای سه‌گانه به چهارگانه تبدیل شود.

 رییس مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: پیگیری می‌کنیم که جلسات سران قوا به صورت مستمر برگزار شود.

 با وجود این اظهارات لاریجانی، آیت‌الله مظاهری مجددا تاکید کرد که برگزاری جلسات سران قوای چهارگانه از جلسات مجلس هم مهم‌تر است. پیشنهاد می‌کنم که این جلسات هفته‌ای یک مرتبه یا بیشتر برگزار می‌شود چون در چنین شرایطی می‌توان به خوبی کارها را پیش برد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:آیت الله مظاهری, جلسات, قوای سه گانه, رفسنجانی,

هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت روز پزشک:
بازدید : 232 |

مردم به دلیل نگرانی از آینده کشور روحانی را انتخاب کردند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد علت انتخاب روحانی به عنوان رییس‌جمهور گفت: مردم از وضع پیش آمده خسته شدند و خودشان تصمیم گرفتند که وضعیت را تغییر داده و مساله را حل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت روز پزشک در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات من کاری نکردم و در واقع من فقط چند دقیقه در وزارت کشور حضور یافته و ثبت‌نام کردم و مصاحبه‌ای هم نکردم اما خبر حضور من توسط مردم به سرعت پخش شد.

وی افزود: مردم به دلیل نگرانی از آینده کشور خطر وجود جنگ، شرایط سخت به لحاظ اقتصادی و وجود یک فضای امنیتی تشخیص دادند که باید تغییراتی در کشور ایجاد کنند. آنها با حضورشان در پای صندوق‌های رای تغییراتی را به وجود آوردند که اگر قرار بود همین تغییرات در کشورهای دیگر رخ می‌داد این کار حتما با جنگ و خونریزی به وقوع می‌پیوست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم تغییر می‌خواستند و خود این کار را انجام دادند، تصریح کرد: وقتی مردم دیدند من از میدان در رفتم آنها راه خود را ادامه دادند. اکنون مردم باید قدر این دستاورد خود را بدانند زیرا آنها کار بزرگی کردند. نظام هم باید به خوبی با این رای مردم همراهی کند و رهبری هم تاکید کردند که رای مردم و حق‌الناس است. با این جمله رهبری، مسئولان فهمیدند اگر در رای مردم دخالت کنند در واقع به حق‌الناس دست برده‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر همین جمله را باور کنیم باید به همه انتخابات مردم احترام بگذاریم زیرا مردم پای نظام خود ایستاده‌اند و عاشق نظام و کشور هستند اما به دنبال تغییراتی هم هستند.

وی در ادامه در مورد قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز گفت: من با وی به صورت عمیقی سر و کار داشته‌ام و در واقع هم تجربه کار با وی را داشتم و هم مریض وی بوده‌ام.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تهیه برنامه سیاست‌های کلی سلامت توسط مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: سیاست‌های کلی سلامت یکی از هدایایی است که به جامعه پزشکی کشور داده شده است. مجمع این سیاست‌ها را به رهبری منتقل کرده و رهبری آنها را باید ابلاغ کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تشکیل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ما در زمانی که به همه سیاست‌های رژیم شاه اعتراض داشتیم، تشکیل سازمان نظام پزشکی کشور را مفید می‌دانستیم. به نظر من قانون سازمان نظام پزشکی کاملا دموکراتیک است زیرا خود پزشکان افراد این سازمان را انتخاب کرده و بر آنها نظارت دارند. در این دوره به دلیل اشکالاتی که گرفته شد رسمیت یافتن سازمان نظام پزشکی به تاخیر افتاد و موجب اوقات‌تلخی‌هایی شد ولی بهتر شد که آقای زالی حکم خود را از آقای روحانی گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان نخبه ایرانی در خارج از کشور به سر می‌برند، اظهار کرد: ای کاش این حجابی که بین ما و ایرانیان خارج از کشور وجود دارد کمتر شود تا ارتباط ما با هم بیشتر شود.

هاشمی رفسنجانی همچنین با بیان اینکه در این سال‌ها مردم دچار مشکلاتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم باید این احساس را داشته باشند که هر وقت لازم باشد بتوانند به راحتی از امکانات پزشکی استفاده کنند. اکنون توده مردم دعا می‌کنند که پایشان به بیمارستان باز نشود زیرا هزینه‌های پزشکی سنگین است. اگر بیمه کاملی برای مردم در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات دیگر حل می‌شود. من و همکارانم در دولت خود به این نتیجه رسیده بودیم که یک تامین اجتماعی کامل ایجاد کنیم و این لایحه را هم به مجلس فرستادیم ولی عمر دولت به تکمیل این لایحه نکشید. من امیدوارم یکی از کارهایی که دولت تدبیر و امید انجام ‌دهد ایجاد یک تامین اجتماعی کاملی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به بخش‌هایی از زندگینامه ابوعلی‌سینا افزود: ابوعلی‌سینا یکی از نابغه‌های زمان خود بوده و کتاب قانون وی موجب افتخار ایران و تاریخ پزشکی است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:رفسنجانی,مصلحت نظام,

سردار سلامی در مراسم اختتامیه اجلاس بسیج اساتید:
بازدید : 222 |

 
آمریکا می‌خواهد در سوریه شعاع نفوذ ایران را کاهش دهد/ ایران مانع اجرای راهبرد غرب در منطقه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استراتژی آمریکا این است که ایران را مهار کند گفت:‌ آمریکا به دنبال آن است که نگذارد سیاست‌های ایران در سوریه اعمال شود و می‌خواهد شعاع نفوذ ایران را کاهش دهد.

خبرگزاری فارس: آمریکا می‌خواهد در سوریه شعاع نفوذ ایران را کاهش دهد/ ایران مانع اجرای راهبرد غرب در منطقه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی کشور به سخنرانی پرداخت.

وی با تاکید بر این موضوع که اساتید معماران اصلی اندیشه جامعه هستند گفت: امروز معیار وسعت جوامع، مقیاس جغرافیایی نیست حتی ظرفیت‌های مادی نیز تعیین‌کننده بزرگی جوامع نیست. در جوامع امروز مساحت ذهنی، وسعت اندیشه، افق‌های بلند تفکر و آرمان‌ها نشان‌دهنده وسعت و شکوه یک ملت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اساتید دانشگاه‌ها کسانی هستند که بناهای هویت و اعتبار و دامنه شخصیت یک جامعه را در ذهن‌ها نقاشی می‌کنند و تصویر‌گران حقیقی یک جامعه هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که مبداء استقلال ملی هر کشوری استقلال فکری است خاطرنشان کرد: تا زمانی که مغزهای متصل به اندیشه دیگران وجود داشته باشند استقلال به دست نمی‌آید. ما نیز در کشور نیازمند مغزهای مستقل هستیم. ما نیازمندیم که آینده را خود بسازیم و جدال ما با دشمنان بر سر تولید مدل‌هایی برای آینده سرنوشت است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: چرا زمانی که انقلاب اسلامی نظم کهنه نظام دو قطبی را فرو ریخت توسط همه قدرت‌ها به چالش کشیده شد؟ چه معمایی در دوران دوقطبی جنگ سرد وجود داشت که با انقلاب اسلامی قدرت‌های متضاد جنگ سرد علیه ایران با هم متحد شدند؟ راز اتحاد شرق و غرب علیه انقلاب ایران چه بود؟ این نشان دهنده موج عظیم فکری است که انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این موضوع که حجم واکنش به انقلاب اسلامی نشان‌دهنده تاثیر حرکت انقلاب است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد اما شعاع نفوذ آن دل‌های صاحبان قدرت‌های جهانی را در نوردید. به همین خاطر شاهد واکنش‌های جهانی علیه انقلاب هستیم و دلیل این واکنش این است که مقیاس عمل انقلاب مقیاس جهانی است.

وی با اشاره به نوع تهدیدات دشمن گفت: وقتی به شاکله همه تهدیدات نگاه کنیم درک خواهیم کرد که دشمن منطق قدرت را به رسمیت می‌شناسد و قدرت منطق ندارد در حالی که انقلاب اسلامی از قدرت منطق برای تاثیر‌ استفاده کرده است

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:سردارجزایری, بسیج,اساتید,

لغو مصوبه مجلس در شأن معاون اول رئیس جمهور نیست
بازدید : 248 |

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به ابلاغیه اخیر دولت از سوی معاون اول رئیس جمهور در مورد ابطال و مسکوت ماندن برخی از مصوبات مجلس و دولت گذشته یادآور شد: اینکه جهانگیری خودسرانه بخواهد مصوبه مجلس را لغو کرده و یا مسکوت بگذارد در شأن و مرتبط او نیست.

افضلی‌فرد گفت: ‌زمانی مصوبه مجلس مسکوت و یا ملغی می‌شود که خود مجلس در آن مورد اصلاحیه بدهد که امیدواریم در آغاز کار دولت کارگزاران دولت یازدهم قانون را رعایت کرده و در فکر تعامل بیشتر با مجلس باشند.

لغو مرخصی زایمان 9 ماهه بانوان غیرقانونی است

وی با یادآوری اینکه ابطال مصوبه مجلس در مورد مرخصی زایمان 9 ماهه به قوت خود باقی است، افزود: قرار نیست مصوبه مجلس در این زمینه تغییر پیدا کند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: با این وجود نباید این تصور به وجود آید که هر مصوبه‌ای که توسط دولت قبلی ابلاغ شده، قرار است لغو شود در حالی که برخی از مصوبات نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چهارمین شاخصه مجلس برای رأی اعتماد به وزرا تعامل مستمر، پویا و پیگیرانه است چرا که قرار نیست مصوبه مجلس به دلایل مختلف لغو شده و یا مصوبه جدید به مجلس ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: طبق اصل 84 و 86 قانون اساسی نمایندگان مردم در تمام زمینه‌های داخلی و خارجی می‌توانند ورود پیدا کرده و یا اظهار نظر، نظارت و پیگیری انجام دهند.

افضلی‌فرد در ادامه بیان کرد: در رأی اعتماد مجلس به دولت شاهد آن بودیم که برخی از وزرا به نمایندگان استان امتیاز ویژه داده بودند تا در صورت رأی به وزرای دولت روحانی هر خواسته‌ای را اجابت بکنند که ما این حرکت را زیبنده دولت و رئیس جمهور تشخیص ندادیم و موارد را به رئیس جمهور گوشزد کردیم تا با وزیر مربوطه برخورد کند چرا که نمایندگان منافع ملت را حفظ کرده و بر صیانت و حفاظت از این منافع پافشاری می‌کنند و قرار نیست به خاطر برخی امتیازات ویژه به همه وزرا رأی اعتماد داده شود.

وی گفت: آخرین شاخصه‌ای که در رأی اعتماد به وزرا مد نظر بود تبری جستن وزرا از فتنه 88 بود که ما با اینکه رفتارهای تند اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را قبول نداریم اما همین که وزرا و برخی از اعضای کابینه قول دادند و معترف بودند که در حوادث 88 حضور نداشته و از این امر تبری کرده و مسائلی همچون تقلب و ساختارشکنی‌ها را رد کردند، کفایت می‌کند و دیگر نیاز نیست بازخواستی صورت بگیرد.

این مسئول در پایان سخنان خود افزود: پرونده‌های متعددی در کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد زمین‌خواری، مسائل اقتصادی، خودرویی کشور حتی پرونده‌هایی از قوه قضاییه، مجریه و... مطرح است که توضیحات بیشتر را در موعد مقرر می‌دهیم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:لغو,مصوبه,مجلس,معاون اول,,

لبخندهای دیپلماتیک به آغاز تغییرات در سیاست خارجی ایران /پرونده
بازدید : 169 |

 

 

فاطمه استیری: اگر محمود احمدی نژاد در بسیاری از سال‌های ریاست جمهوری‌اش بارها و بارها نسبت به مواضعش در عرصه بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفت، اگر رییس دولت‌های نهم و دهم مراودات سیاسی با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقای را دستور کار سیاست‌های دولتش در عرصه خارجی قرار داد و چندان از در دوستی با کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه درنیامد، اگر برخی وزرا و معاونان او با بعضی اقدامات و رویکردها واکنش تند کشورهای دیگر را به نسبت به کشورمان بر می‌انگیختند، اگر مردِ آرادانی پاستور روز آخر ریاست جمهوری‌اش را با نامه‌نگاری به سران 76 کشور دنیا چون گینه بیسائو، سیرالئون، آنگولا، بنین، کومور، بروندی، ترینیداد و توباگو، سورینام، گویان و هائیتی و البته چین، روسیه، ژاپن و برخی کشورهای عرب منطقه به پایان رساند. (اینجا)

حسن روحانی دیپلمات هسته‌ای سال‌های دور و کهنه سیاستمدار حوزه بین الملل، از همان نخستین ساعاتی که نامش به عنوان هفتمین رییس جمهور ایران اعلام شد با سیلی از پیام‌های تبریک مقامات و سران مطرح کشورهای دور و نزدیک روبرو شد، حضور  10 رییس‌جمهور و مقامات بلندپایه بیش از 40 کشور در مراسم تحلیف او نشانی دیگر از وزنه سنگین رییس جمهور منتخب در عرصه بین‌الملل بود.

روحانی که سال‌های زیادی از دوران سیاست‌ورزی‌اش را در عرصه سیاست خارجی و در پرونده هسته‌ای گذرانده بود، اما اولین گام محکم دولتش در این عرصه را با انتخاب دیپلماتی شناخته شده در حوزه سیاست خارجی برداشت؛ محمدجواد ظریف، تا اینگونه مردی کهنه‌کار از جنس ظریف را در استراتژیک‌ترین وزارتخانه خود در برهه‌ای حساس از تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی سکاندار اجرایی وزارت خارجه کند.

معرفی ظریف به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت خارجه و رای بالای مجلسی‌ها به وزارت او،(اینجا) نه تنها در داخل که با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی روبرو شد و بسیاری انتخاب ظریف را اولین گام تعاملی و هوشمندانه روحانی در حوزه سیاست خارجی دانستند. گام های تعاملی که از همان نخستین ساعات وزارت ظریف آغاز شد.

دعوت‌های زودهنگام برای سفر به اروپا و ترکیه

تلاش‌ها برای باز شدن تدریجی گره‌ها و قفل‌های سیاست خارجی از سوی کشورهای اروپای و برخی کشورهای همسایه پیش از ورود رسمی ظریف به ساختمان وزارتخارجه آغاز شد. آنجا که وزرای امورخارجه سوئد و آلمان در تماس هایی تلفنی با ظریف نه تنها انتصاب او را تبریک گفتند که از وی برای سفر به کشورهایشان دعوت کردند. (اینجا)

احمد داوداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز جمعه در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف، انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار از ترکیه به منظور بسط و گسترش روابط دو جانبه و نیز حضور در اجلاس 3 جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان در شهر ارزروم دعوت به عمل آورد.(اینجا)

ه ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:وزارت امورخارجه,تغییرا,سیاست خارجه,

جابجایی مدیران آموزش و پرورش ممنوع شد
بازدید : 236 |

 
دكتر علي اصغر فاني، طي بخشنامه اي به مديران كل استان هاي سراسر كشور، از آنان خواست از هرگونه جابجايي نيروي انساني در مشاغل مديريتي و سرپرستي واحد هاي اداري در سطح ادارات كل، شهرستان ها و مناطق جدا خودداري گنند.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به منظور بازگشايي مطلوب مدارس و دقت در تصميم گيري طي بخشنامه اي تاكيد كرد، از هرگونه جابجايي نيروي انساني در سطح مشاغل مديريتي و اداري خودداري شود.
 
دكتر علي اصغر فاني، طي بخشنامه اي به مديران كل استان هاي سراسر كشور، از آنان خواست از هرگونه جابجايي نيروي انساني در مشاغل مديريتي و سرپرستي واحد هاي اداري در سطح ادارات كل، شهرستان ها و مناطق جدا خودداري گنند.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش طي اين بخشنامه از مديران كل استان ها خواست، هرگونه تغيير و جابجايي در سطح معاونين مدير كل، روساي ادارات موضوع به اطلاع معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت متبوع رسيده تا موضوع پس از بررسي و اعلام نظر وزارتخانه انجام شود.
 
وي در ادامه بخشنامه آورده است: با سازماندهي به موقع نيروي انساني ، تجهيزات ، مقدمات بازگشايي مطلوب مدارس را فراهم آورده تا شاهد فضايي شاداب و پرنشاط در مدارس باشيم. وي در پايان ابراز اميدواري كرد با سازماندهي نيروي انساني ، تجهيزات و تعميرات به موقع شاهد بازگشايي هرچه باشكوه تر مدارس باشيم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:وزیر آموزش و پرورش ، علی اصغر فانی ، دولت یازدهم ، حسن روحانی,

پيشنهاد حذف سربازي اجباري و گسترش نيروي مسلح حرفه‌ای
بازدید : 257 |

روزنامه اعتماد به چند پیشنهاد مهم ‌شده در مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرده و‌‌ در خبری در‌باره پیشنهاد حذف سربازی اجباری و گسترش نیروی مسلح حرفه‌ای نوشته است: مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرده است براساس بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که «تاریخ مصرف سربازان وظیفه‌ای که صرفا به ماموریت‌های خدماتی و نگهبانی و غیر تخصصی می‌پردازند، گذشته است» این مرکز همچنین از بررسی نظام وظیفه در ۱۹۷ کشور جهان خبر داده است. مرکز پژوهشهای مجلس هدف خود از این بررسی را نیز وجود اشکالات و کاستی‌های شایان توجه در وضعیت کنونی سیستم خدمت وظیفه اعلام کرده است و دو الگوی سربازی حرفه و داوطلبانه را مطرح می‌کند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:سربازی,حذف,

سردار نقدی وزرای پیشنهادی روحانی را چه خواند؟
بازدید : 220 |

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فتنه گران از کودتاچیان بدترند؛ چراکه در آن‌جا شاه علیه نخست وزیر خودش کودتا کرد اما در این جا علیه آرای مردم کودتا کردند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ سردار محمدرضا نقدی در اختتامیه پنجمین دوره طرح ولایت استانی 600 نفر از دانشجویان قزوین و زنجان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز چشم همگان برای پیشرفت به دانشگاه‌ها دوخته شده؛ چراکه پیشرفت پایدار و ارزشمند با دانشگاه پیشرفته و برتر شکل خواهد گرفت.
وی الگو شدن ملت ایران را در جهان، جایگزین الگوی مکاتب غربی و شرقی خواند و تصریح کرد: این مکاتب نه تنها در تحقق جامعه آرام و متعالی شکست خورده‌اند بلکه در ادعای اقتصاد و رفاه مردم نیز با شکست مواجه شده‌اند.
وی 16 هزار میلیارد دلار کسری بودجه، چندین میلیون کارتن خواب و بیش از 50 میلیون جمعیت زیر خط فقر را در آمریکا ثمره‌ تفکر لیبرال سرمایه‌داری دانست و افزود: رشد منفی جمعیت در غرب یعنی جامعه غرب در فساد و روبه اضمحلال است که اگر از دیگر کشور ها مهاجر نپذیرند تا چند دهه دیگر جمعیت بومی نخواهند داشت و این بالاترین مصیبت برای یک جامعه است.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله و تخریب الگوی موفق ایران در جهان خاطرنشان کرد: برای غلبه بر این تهدیدات و دشمنی‌ها نباید فقط به جنس آن تهدید نگاه کرد؛ چراکه دشمن در عرصه‌های مختلف دشمنی می‌کند. پس باید مولفه علم را تقویت کرد تا تغییر جبهه‌های تقابل دشمن را جبران و بهترین پاسخ را به دشمن داد.
وی علم را وجه مشترک قدرت واقعی برای مقابله با این تهدید‌ها دانست و اظهار کرد: طبق روایت امام علی(ع) علم، قدرت است؛ بنابراین کانون اصلی پیشرفت در کشور دانشگاه می‌باشد. از این رو یکی از اصلی‌ترین محورهای دشمن برای مقابله با ملت، خرابکاری در دانشگاه است.
وی دانشگاه را کانون قدرت و اقتدار نظام عنوان و تاکید کرد: با این سرعت پیشرفت علمی در کشور،آینده وحشتناکی از ایران برای ابرقدرت‌ها ترسیم می‌شود.
نقدی ضمن بااهمیت دانستن شکل‌گیری همه‌ تلاش‌ها حول محور علم، افزود: برخلاف تصور برخی، فتنه‌گری‌ها و آشوب‌های چند سال اخیر از نوع دانشجویی نبود؛ چراکه خصلت جهان، حقیقت‌طلبی و آزادی‌خواهی است و هیچ دانشجویی سیطره استعمار و استکبار را نمی‌طلبد و فقط یک پیرمرد ورشکسته و خسته از این سخنان می‌گوید که با آمریکا و صهیونیزم دشمنی نداریم.

وی با بیان این‌که «جاده انحرافی برای یک جوان، جاده افراطی‌گری می‌باشد»، اظهار کرد: این‌که جمعیت جوانی مطالبات معکوس داشته باشند نشانه مداخله در این جریان است و دغدغه امروز نخبگان برای مدیریت دانشگاه‌های کشور به همین خاطر است.

وی خطاب به مدیریت اجرایی و قانونگذاری کشور تصریح کرد: باید مواظب بود چنین بلایی که قبلا بر سر دانشگاه‌ها آمد و لطماتی را بر کشور وارد نمود تکرار نکنید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مطالبه‌گری دانشجویان از مسوولان و جریانات برای مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان مستبد بین‌المللی را از رسالت‌های جنبش دانشجویی دانست و با اشاره به حوادث سال 88 تاکید کرد: این فتنه با علم و صبر و بصیرت بی‌نظیر ولی امر به یک نقطه پیروزی بزرگ تبدیل شد و این همان خصوصیت دانش است که تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند.

هسته مرکزی فتنه

وی با بیان این‌که «فتنه 88 کمتر از کودتای 28 مرداد نبود»، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران از کودتاچیان بدترند؛ چراکه در آن‌جا شاه علیه نخست وزیر خودش کودتا کرد اما در این جا فتنه‌گران علیه آرای مردم فتنه‌گری کردند.

وی با اشاره به پخش زنده ی نشست های مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: کسانی که هسته مرکزی ستاد انتخاباتی کاندیداهای فتنه گر بودند، در پر بیننده‌ترین برنامه رادیو تلویزیونی اذعان به عدم تقلب در انتخابات 88 و مذمت شرارت‌ها در فتنه کردند.

نقدی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور که مبتنی بر دانش بومی است اظهار کرد: در تحریم اقتصادی برخی خواستار امتیاز دادن به غرب هستند تا مشکلات اقتصادی حل شود که این‌ها هم جاهل و هم ساده هستند.

وی شرط تداوم پیشرفت را مجاهدت توام با علم دانست و افزود: حضرت یوسف(ع) توانست با علم و ایمان بدون اتکاء به دشمنان خارجی از سال‌های قحطی به خوبی بگذرد.

وی « طرح ولایت» را دستاوردی ارزنده برای درک و فهم بهتر حقایق دانست و گفت: دوره طرح ولایت آغازی است برای آن‌که دانشجویان با اساتید متعهد ارتباط خود را حفظ نموده و دانشجوی بسیجی به منظور تحقق دانشگاه اسلامی در مقابل علوم انسانی غربی قیام کند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:رییس سازمان بسیج مستضعفین ، کابینه روحانی ، دولت روحانی,

بسیج تنها دفتری ایست که گنجایش نام تمام گمنامان را دارد . (روح الله موسوی )
بازدید : 358 |

افسران - بسیج تنها دفتری ایست که گنجایش نام تمام گمنامان را دارد .  (روح الله موسوی )

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:بسیج,گمنام,گنجایش,

«تبلیغ گفتمان رقیب» توسط اصولگرایان؛ همه آنچه که نتایج انتخابات ۹۲ را رقم زد
بازدید : 189 |

افسران - «تبلیغ گفتمان رقیب» توسط اصولگرایان؛ همه آنچه که نتایج انتخابات ۹۲ را رقم زد

پورنجاتی: با اطلاع می‌گویم؛ اینگونه نبود که برخی اصول‎گرایان اتفاقی مواضعی را در مناظره‎ها بگیرند/موضع‌ولایتی علیه جلیلی تدبیر شده بود

اگرچه پرونده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب و تشکیل کابینه یازدهم بسته شد اما اخبار و حاشیه‌های آن هنوز در میان اهالی سیاست مفتوح است.
به گزارش رجانیوز، بررسی عوامل و دلایل "شکست اصولگرایان" در این انتخابات از جمله موضوعاتی بود که با نگاه‌های مختلف سیاسی به آن پرداخته شد اما خبری که یکی از "اصلاح طلبان تندرو" از تلاش حساب شده برخی کاندیداهای اصولگرا برای تبلیغ گفتمان رقیب در انتخابات اخیر رسانه‌ای کرد، باب جدیدی را در واکاوی شکست اصولگرایان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گشود؛ بابی که می‏توان برای آن یادداشت‎ها و تحلیل‎های گسترده و گوناگونی نگارش کرد؛ «تبلیغ گفتمان رقیب».
"احمد پورنجاتی" نماینده مجلس ششم و از اعضای حزب مشارکت در گفت‌وگویی که با یک هفته‌نامه اصلاح طلب داشت، به اظهارات علی اکبر ولایتی یکی از سرشناس‎ترین کاندیداهای اصولگرا در مناظره انتخاباتی و همچنین کمکی که این اظهارات به «گفتمان رقیب اصولگرایی» داشته اشاره کرده و این اظهارات را نه یک تصادف که ناشی از «تدبیری عقلانی» خواند.
پورنجاتی با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی صداو سیما از سوی تیم آقای روحانی با تدبیر عمل شد، تصریح کرد: اینگونه نبود که بخشی از کاندیداهایی که در جبهه اصول گرا تعریف می‌شدند خود خواسته و اتفاقی مواضعی را بگیرند که نهایتا به سود کاندیدای پیروز باشد. تمام اینها با برنامه‌ریزی بود به این معنا که با تدبیر عقلانی همراه بود. به عنوان نمونه موضع‌گیری آقای ولایتی در مسائل سیاست خارجی و مواجهه ایشان با آقای جلیلی صرفا به خاطر خاستگاه شخصی ایشان نبود بلکه نتیجه تدبیر عقلانی بود که به شکل دقیقی اندیشیده شده بود. من این را با اطلاع می‌گویم و تحلیل نیست.
علی اکبر ولایتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به عنوان عضو ائتلاف 1+2 در رسانه ها مطرح شد، هر چند این ائتلاف سرانجام خوشی نداشت اما تاکید پورنجاتی بر اینکه هماهنگ شده بودن موضع‌گیری‌های ولایتی در مسائل سیاست خارجی، صرفا یک تحلیل نیست، بلکه بر مبنای اطلاع و خبر است، ابهامات جدی را در اذهان اصولگرایان ایجاد کرده است.
بر مبنای ادعای پورنجاتی، رفتار علی اکبر ولایتی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ناشی از زدوبندهای پشت پرده‌ بوده است که نتیجه آن به شکست اصولگرایان انجامید. ولایتی‌ای که در کارنامه خود سابقه وارد نشدن به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به خاطر حضور هاشمی رفسنجانی را داشت.
هر چند انتظار افکار عمومی طیف گسترده پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسخ علی اکبر ولایتی به ادعاهای پورنجاتی است اما با این وجود هنوز موضع غیرقابل قبول این کاندیدای اصولگرا در موضوع سیاست خارجی خصوصا بحث هسته‌ای در مناظره‌های انتخاباتی لاینحل باقی مانده است.
ولایتی در آخرین مناظره انتخاباتی به جلیلی چه گفت؟
برخی تحلیلگران اصرار ولایتی برای ماندن در صحنه انتخابات با وجود برآورد پایین رای و نقش سخنان آخر ولایتی و حمله او به جلیلی را بزرگترین خدمت ولایتی به گفتمان رقیب اصولگرایان یعنی آقای روحانی می دانند، موضوعی که با ادعای پورنجاتی ظاهرا چندان هم تصادفی نبوده و درباره آن «تدبیر» شده بوده است.
ولایتی: درباره صحبتی که دکتر جلیلی کردند باید بگویم که دیپلماسی این نیست که در مقابل کشورهای دیگر خطابه بخوانیم و مطلبی را بیان کنیم اینجا در مصاحبه می‌گویم دیپلماسی این نیست که ما یک طرف بنشینیم و آنها طرف دیگر و ما یک حرف مشخص بزنیم اقدامات دیگر در خارج از اینها بکنیم.بنده به شما عرض می‌کنم که حرفی که می‌فرمایند برای 20 سال پیش است و الان وضعیت دنیا فرق کرده ناچارم موضوعی را مطرح کنم که تا به حال مطرح نشدند یک زمان قبل از‌آنکه به قطعنامه‌های شورای امنیت در بحث هسته‌یی نرسیده بودیم آقای سارکوزی مستقیم از بنده دعوت کرده و سفیر فرانسه آمد و گفت که آقای سارکوزی از شما دعوت می‌کند که به پاریس بیاید تا مذاکره کنیم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:#گفتمان-اصولگرایی #پورنجاتی #اصلاح-طلبان #گفتمان-رقیب ,

رهبری که فقط ما داریم ==================== غذای منزل یا بیت‌المال
بازدید : 204 |

افسران - رهبری که فقط ما داریم ==================== غذای منزل یا بیت‌المال

روزی مهمان مقام معظم رهبری بودم. سفره را که گستردند، آیت الله خامنه‌ای به پسرشان آقا مصطفی فرمودند: پاشو برو!
من خلاف ایشان عرض کردم: اجازه بفرمایید آقا‌زاده هم باشند. من از وی درخواست کرده‌ام که با هم باشیم.

آقا فرمودند: این غذا مال بیت‌المال است. شما هم مهمان بیت‌المال هستید. برای بچّه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. آنان به منزل بروند و از غذای خانه میل نمایند.

من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا این همه عزت به آقا داده است.

نقل از: آیت الله جوادی آملی

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:رهبر, غذا, بیت المال,

نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند
بازدید : 224 |

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح در حال حاضر در آمادگی کامل به سر می‌برند و این آمادگی باعث شده است که دشمنان، خیال خام تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از سر خود خارج کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مراسم جشن تحلیف و سردوشی دانش‌آموزان دوره سیزدهم و جشن سردوشی دانشجویان وظیفه دوره بیست و یکم بنام استوار شهید شیرزاد ملکی، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، در آموزشگاه نظامی جوادالائمه (ع) نزاجا برگزار شد.
 
در این مراسم، امیر پوردستان طی سخنانی اظهار داشت: تقویت بنیه‌ایمانی و اعتقادی، بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و بومی، بکارگیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید و استفاده از آموزش‌های صحیح، سرلوحه کارهای نیروهای مسلح به خصوص نیروی زمینی است.
 
وی در ادامه تأکید کرد: نیروهای مسلح در حال حاضر در آمادگی کامل به سر می‌برند و این آمادگی باعث شده است که دشمنان، خیال خام تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از سر خود خارج کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به کارکنان وظیفهٔ سردوشی بگیر گفت: دوران خدمت سربازی یکی از پرخاطره‌ترین و به یادماندنی‌ترین روزهای عمر یک جوان است که پس از طی این دوران قدر خدمت سربازی و خاطره‌های آن را خواهید فهمید.
 
گفتنی است، پس از سخنان امیر پوردستان، دانشجویان و دانش آموزان با حرکات نظامی و رزمایش‌های میدانی، گوشه‌ای از توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و در پایان یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:ارتش,آمادگی,رزمایش,

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت رئيس‌جمهور
بازدید : 214 |

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور در محل معاونت و تشکیل شورای معاونین همچنین حضور در جمع کارشناسان و کارمندان این مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح كرد.
وی اظهارداشت: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی 8 ساله و با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.
نوبخت ادامه داد: متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در 8 سال گذشته باعث نابسامانی درحوزه بودجه و منابع انسانی دولت شده که این امر مکرراً مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و دکتر روحانی رئيس‌جمهور به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه های دولت در ایام انتخابات اعلام کرده و اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید این امر محقق خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شود و توسعه بر محور انسان شکل گیرد، افزود: توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را در برگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و نهایتاً با رشد اقتصادیزمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.
وی اضافه كرد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه 30 که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می‌بریم در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرارگرفته است و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خاطرنشان كرد: باید در روند برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشور به صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست محیطی پرداخته شود و امیدواریم احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:رئيس جمهور ، نوبخت ، روحاني ، ادغام ، سازمان مديريت,

اندیشکده صلح آمریکا مطرح كرد؛
بازدید : 154 |

اندیشکده "صلح ایالات متحده" در گزارشی می‌نویسد: ایالات متحده تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده، تحریم‌ها چنان گسترده و پیچیده شده‌اند که اگر ایران تصمیم بگیرد در جنبه‌های مهم سیاست‌های داخلی و خارجی خود تجدید نظر نماید، ایالات متحده کار سختی را در لغو چشمگیر یا ملموس تحریم‌ها در پیش خواهد داشت.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از المانيتور اندیشکده "صلح ایالات متحده" در گزارشی به قلم "علی واعظ" تحلیلگر ارشد در بحران‌های بین‌المللی می‌نویسد: تحریم‌ها، ابزار سیاسی بوده‌اند که شش رئیس جمهور آمريکا آن را برای مقابله با ایران به کار گرفتند.
از انقلاب 1979، کاخ سفید 16 دستور اجرایی را تصویب و کنگره 9 قانون برای اعمال تحریم‌های علیه ایران صادر کرده است.
 * اولين موج تحريم‌ها از سال 1979 تا 1995
در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تسخير لانه جاسوسي اعمال شد. 
 * دومین موج تحریم‌ها از سال 1995 تا 2006  
دومین موج تحریم‌ها از 1995 تا 2006، با هدف تضعیف جمهوری اسلامی از طریق هدف قراردادن صنعت نفت و گاز آن و قطع دسترسی آن به فناوری هسته‌ای و موشکی صورت گرفت.
تحریم‌های امریکا همچنین تمامی شرکت‌ها در جهان سوم را که بر بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کرده بودند مورد هدف قرار داد و این کار را به این منظور انجام داد که متحدان را وادار سازد یک موضع متحد علیه ایران اتخاذ كنند.
 *‌سومین موج تحریم‌ها از 2006 تا 2010 
موج سوم از 2006 تا 2010، عمدتاً به علت نگرانی درباره فعاليت‌ هسته‌ای ایران اعمال شد. این تحریم‌ها تقریباً تمامی نقاط مهم اقتصادی ایران را هدف قرار دادند.
 * موج چهارم تحریم‌ها از سال 2010 به بعد 
آخرین موج تحریم‌ها که از سال 2010 آغاز شده، برخی از سختگیرانه‌ترین محدودیت‌ها را در بر می‌گیرد که ایالات متحده تا کنون علیه کشوری اعمال کرده است.
 
آن‌ها بانک مرکزی ایران و توانایی آن در بازگرداندن درآمدهای نفتی و همچنین بخش‌های حمل و نقل، بیمه، تولیدی و مالی را هدف قرار داده‌اند.
دو موج اول تحریم‌ها به صورت یک‌جانبه از طرف واشنگتن اعمال شدند. اما دو موج آخر همکاری متحدان امریکا و اتحادیه اروپا را نیز در بر می‌گیرد و تقریباً یک نظام تحریم جهانی را علیه ایران ایجاد کرده است.
 *** اصلاح یا لغو تحریم‌ها فراتر از کنترل رئیس‌جمهور امریکا
وي در پاسخ به اين سوال که ایالات متحده باید چه کار کند تا تحریم‌ها لغو شوند؟ مي‌گويد: رئیس‌جمهور می‌تواند دستورات اجرایی که کاخ سفید در طول سال‌ها اعمال کرده است را لغو نماید. اما نزدیک به 60 درصد از این تحریم‌ها توسط کنگره به صورت قانون مدون درآمده‌اند و این باعث می‌شود که اصلاح یا لغو تحریم‌ها فراتر از کنترل رئیس‌جمهور باشد. کنگره نیز باید وارد عمل شود.
 وي در ادامه تأکيد مي‌کند که رئیس‌جمهور هنوز می‌تواند از قدرت لغو کردن خود استفاده کند تا کشورها، نهادها یا اشخاص را از تحریم‌ها مستثنی نماید.
او همچنین می‌تواند در تعیین موارد نقض و اجرای مجازات‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد. 
 واعظ تحليلگر ارشد مسائل ايران در "گروه بين المللي بحران" در ادامه مي‌افزايد: تحریم‌ها چنان گسترده و پیچیده شده‌اند که اگر ایران تصمیم بگیرد در جنبه‌های مهم سیاست‌های داخلی و خارجی خود تجدید نظر نماید، ایالات متحده کار سختی را در لغو چشمگیر یا ملموس تحریم‌ها در پیش خواهد داشت.
16 دستور اجرایی و 9 قانون کنگره‌ای، فقط به برنامه هسته‌ای مربوط نمی‌شوند. بیش از 80 درصد از تحریم‌ها به سیاست‌های خارجی یا داخلی وسیع‌تر ایران مرتبط هستند. در نتیجه، هر یک از آن‌ها استاندارد متفاوتی برای لغو شدن دارند.
 
به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب: تحريم ، ايران ، انديشکده ، آمريکا,

موسویان در حال حرکت به سمت تهران است
بازدید : 203 |

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به گفته برخي منابع موسویان تصمیم گرفته است که ابتدای شهریور ماه (تا دو روز دیگر) در تهران باشد.

موسویان درباره این سفر برخی از مرتبطان خود در تهران را مطلع ساخته و با برخی مقام های دولت روحانی هم مذاکره کرده است.

موسویان در سال‌های 82-85 معاون سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود.

وی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۸۶، به اتهام ارتباط با بیگانگان و جاسوسی بازداشت شد و پس از ۸ روز بازداشت، در تاریخ نوزدهم همان ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

در ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ دادگاه انقلاب تهران موسویان را به اتهام «اخلال در امنیت ملی» مجرم شناخته شده و براساس ماده ۵۰۷ قانون مجازات اسلامی، به 2 سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم کرد.
 

منبع: ايران هسته‌اي 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:حسين موسويان ، ايران ، هسته اي ، دکتر روحاني,

10 مصوبه ای که روحانی لغو کرد
بازدید : 194 |

در جلسه روز گذشته هیئت دولت برخی مصوبات قبلی دولت دهم لغو و برخی برای بررسی بیشتر به وزارتخانه‌های متبوع بازگشت داده شد که بر اساس اطلاع خبرنگار ما طرح مهرآفرین و برخی واگذاری‌ها از جمله مصوبات لغوشده است.

به گزارش فارس، روز گذشته و در جلسه هیئت دولت با حضور 15 نفر از وزرایی که موفق به دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شده بودند و همچنین سه تن از سرپرستان وزارتخانه ها تصمیماتی در خصوص جدیدترین امور کشوری گرفته شد.

یکی از این تصمیمات لغو  10 مصوبه قبلی دولت احمدی‌نژاد بود که پیش از این بحث لغو آنها مطرح شده بود.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به این مطلب گفت: بر اساس آیین‌‌نامه هیئت دولت هر دولتی می‌تواند نسبت به مصوبات دولت‌های گذشته بازبینی و یا اقدامات متناسب با آن را داشته باشد.

وی افزود: البته قرار است تصمیم نهایی در این باره در روز چهارشنبه و در جلسه هیئت دولت گرفته شود.

همچنین محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سرپرست منابع انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تصریح کرد: در این جلسه تنها موارد مرتبط با لغو این مصوبات مورد بررسی قرار نگرفت بلکه برخی از مصوبات برای بازبینی بیشتر به وزارتخانه‌های متبوع آنها عودت داده شد تا بازبینی لازم در این باره صورت بگیرد.

هنوز فهرستی از مصوبات لغو شده منتشر نشده است اما یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لیست مصوبات لغو شده، گفت:‌ طرح مهرآفرین که برای استخدام 500 هزار نفر نیرو توسط دولت تایید شده بود جزو مصوباتی است که در جلسه دیروز هیئت دولت لغو شد.

وی افزود: همچنین برخی واگذاری‌ها به خصوص واگذاری اموال دولتی در حوزه زمین و یا سهام شرکت های دولتی به برخی دستگاه ها و سازمان‌ها جزو مواردی است که در جلسه هیئت دولت لغو شد.

لازم به ذکر است که معاون اول رئیس‌جمهور در اولین مصوبه خود طرح مهرآفرین را لغو و روند استخدام نیروها را کان‌لم‌یکن اعلام کرد اما دیوان عدالت اداری با غیرقانونی اعلام کردن این اقدام خواستار طی روند قانونی برای لغو مصوبات گذشته بود.

اکبر ترکان نماینده دولت روحانی در کمیته انتقالی در اواخر دولت دهم با انتقاد از برخی از واگذاری ها به خصوص واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما گفت: واگذاری اراضی نمایشگاه بین المللی توسط دولت به صداوسیما شبهه دارد و می توان گفت نوعی قدردانی متقابل بوده است. حتی اگر این کار با چنین نیتی صورت نگرفته باشد، اما ممکن است این گونه تصور شود که چون صداوسیما در مراسمی از رییس جمهور (احمدی نژاد) تقدیر کرد، او هم متقابلابا واگذاری اراضی با ارزش نمایشگاه بین المللی قصد جبران آن را داشته است. اگر دولت قصد چنین کاری را به صورت عادی داشت، هشت سال برای این کار فرصت بود و می توانستند مثلا شش ماه قبل این کار را انجام دهند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:اولین,جلسه, کابینه,لغو,

سوء تدبیر
بازدید : 159 |

افسران - سوء تدبیر

 امام علی علیه السلام :

سُوءُ التَّدبیرِ مِفتاحُ الفَقرِ

سوء تدبیر، کلید فقر است .

غرر الحکم، 5572

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:سوء تدبیر,

نیکوکاری و خوش اخلاقی
بازدید : 165 |

افسران - نیکوکاری و خوش اخلاقی

امام صادق سلام الله علیه :

اَلْبِرُّ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ یَعْمُرانِ الدّیارَ وَ یَزیدانِ فِی الاَْعْمارِ

نیکوکاری و خوش اخلاقی، خانه‏ ها را آباد و عمرها را طولانی می‏کنند.

کافی ، ج 2، ص 100، ح 8

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:خوش اخلاقی, نیکوکاری,

شهدای تازه تفحص‌ شده 11 شهریور در تهران تشییع می‌شوند‌
بازدید : 179 |

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد‌کل نیروهای مسلح، از تشییع شهدای تازه تفحص‌شده در روز 11 شهریور در تهران خبر داد.

حسین عشقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: پیکر پاک 92 شهید تازه تفحص‌شده هشت سال دفاع مقدس 11 شهریور در تهران تشییع می‌شود.

وی افزود: پیکر این شهدای والامقام در روز دوشنبه یازدهم شهریور ماه مصادف با 25 شوال سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) تشییع خواهد شد.

*بازگشت شقایق‌های خونین به وطن

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از انتقال پیکرهای مطهر 92 شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس به تهران خبر داد و گفت: این شهدای عزیز روز شنبه 26 مردادماه همزمان با سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی راهی معراج شهدای تهران شدند.

وی افزود: پیکر این شهدا صبح روز پنج شنبه 24 مردادماه، از مرز شلمچه خرمشهر وارد خاک وطن اسلامی ایران شده و مورد استقبال مردم قدر‌شناس و مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

*شهدا در معراج شهدای اهواز

این مقام مسئول در مورد عملیات‌هایی که این 92 شهید در آن به شهادت رسیده‌اند نیز گفت: این شهدای والامقام در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: اکثر این شهدای والامقام به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون در عراق تفحص شده‌اند.

به گفته رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدا عصر روز پنجشنبه 24 مردادماه، وارد اهواز ‌شدند و معراج شهدای این شهر واقع در پادگان شهید علی محمودوند میزبان آن‌ها شد.

*حضور مردم در کنار پیکرهای شهدا

وی در ادامه به بیان برنامه‌های معنوی در کنار پیکر پاک شهدا اشاره کرد و گفت: پنج شنبه شب پس از حضور شهدا در معراج شهدا، با حضور اقشار مختلف مردم دعای روحبخش کمیل در معراج شهدای اهواز قرائت شد.

عشقی با بیان اینکه پیکرهای مطهر شهدا به تهران منتقل ‌شدند تصریح کرد: پس از انتقال به تهران، عملیات شناسایی شهدای تازه تفحص‌شده در محل معراج شهدای تهران انجام خواهد شد.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی به‌ویژه خوزستانی‌های شهیدپرور با حضور در معراج شهدای اهواز واقع در سه‌راه خرمشهر، پیکر پاک و مطهر 92 شهید تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس را زیارت کردند.

*مراسم ویژه 8 شوال در کنار شهدا

وی در ادامه به بیان برنامه‌های دیگر در جوار پیکر مطهر شهدا پرداخت و گفت: با حضور اقشار مختلف مردم، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت هشتم شوال سال‌روز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع (ع) برگزار ‌شد.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این مراسم حاج مهدی سلحشور به مداحی پرداخت و حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز نیز سخنرانی ‌کرد.

*تجدید میثاق فرماندهی و پرسنل قرارگاه کربلا

وی از برگزاری مراسم میثاق مجدد فرماندهی و پرسنل قرارگاه مقدم جنوب ـ کربلا بعد در معراج شهدای اهواز خبر داد و گفت: در این آئین سردار احمد دانش‌پژوه، فرمانده قرارگاه مقدم جنوب ـ کربلا و جمع زیادی از پرسنل این قرارگاه حضور داشتند.

عشقی اضافه کرد: در این مراسم مداحان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) حسن صفری و ابراهیم سنایی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند و حجت‌الاسلام سیدرجب موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مقدم جنوب ـ کربلا سخنرانی کرد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:شهدا, تشییع,تازه تفحص,

تحریم را با تولید حل کنیم نه با گدایی دیپلماتیک/ مدرن‌ترین نوع جنگ اقتصادی علیه ایران
بازدید : 194 |

فرمانده قرارگاه دفاع اقتصادی گفت: باید تحریم را با تولید حل کنیم، نه با گدایی دیپلماتیک و زمانی می‌توانیم در حوزه سیاسی حرف بزنیم که در موضع قوت باشیم نه موضع ضعف.

خبرگزاری فارس: تحریم را با تولید حل کنیم نه با گدایی دیپلماتیک/ مدرن‌ترین نوع جنگ اقتصادی علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و فرمانده قرارگاه دفاع اقتصادی در همایش دفاع اقتصادی و پدافند غیرعامل در حوزه انرژی که در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد رزمندگان و شهدای انرژی و حوزه نفت که در طول دفاع مقدس مردانه جنگیدند و پرچم استقلال و عزت کشور را به اهتزاز در آوردند، گفت: در سال توسعه اقتصادی و حماسه سیاسی با مشارکت بسیار عالی مردم، حماسه سیاسی شکل گرفت و شاهد آن بودیم که با تلاش بسیار جدی مجلس شورای اسلامی با نمودی از حکومت مردم سالاری دینی، صلاحیت وزرای پیشنهادی را به انجام رسانید.

وی افزود: امیدواریم که دولت و وزرای محترم با پشتیبانی رای ملت و رای اعتماد که از مجلس گرفتند، انشاالله بتوانند برنامه‌ها، ماموریتها و چارچوب‌هایی که دولت مشخص کرده را به نحو احسن انجام دهند.

جلالی ادامه داد: لازم می‌دانم که رای اعتماد مجلس را به وزیر محترم نفت، برادر عزیزمان جناب آقای مهندس زنگنه تبریک عرض کنم و تاکید داشته باشم به شرایط خاص و حساسی که در آن وجود داریم، طبیعتا شرایط امروز با شرایط و مولفه‌هایی که آقای زنگنه در مسند وزارت قرار داشتند کاملا متفاوت است، امیدوارم با درک واقعی از شرایط موجود بتوانند، اقدامات موثر و خوبی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس بر خود فرض دانسته از همه تلاش‌ها و مجاهداتهایی که برادر عزیزمان جناب آقای مهندس قاسمی، در مدت تصدی وزارت نفت کشیدند و زحمات بسیار و شبانه‌روزی و مجاهدت گونه ایشان تشکر و آرزوی توفیق و خدمت هر چه بیشتر در نظام جمهوری اسلامی در مناسب دیگر را برای ایشان دارم.

ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:سردارجلالی,تحریم,پدافندغیرعامل,

وزیر سابق آموزش و پرورش امروز از فرهنگیان عذرخواهی کرد و حلالیت طلبید.
بازدید : 251 |

خبرگزاری فارس: از حلالیت وزیر سابق آموزش و پرورش تا عکس یادگاری خبرنگاران در آخرین نشست

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مراسم معارفه علی‌اصغر فانی سرپرست آموزش و پرورش امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

- تعداد میهمانان این مراسم که شامل فرهنگیان حوزه ستادی بودند به حدی زیاد بود که اکثریت در نمازخانه ساختمان مرکزی مستقر شدند و از طریق نمایشگر، برنامه را مشاهده می‌کردند.

- میهمانان ویژه این مراسم محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون رئیس دفتر بازرسی، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش و تمام معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش بودند.

- امروز علی فرهادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش مجری‌گری برنامه را بر عهده داشت؛ وی در هنگام صبحت به اشتباه تاریخ امروز را «28 مرداد 90» ذکر کرد و البته در توجیه مجری‌گری‌اش نیز بر این نکته که وزیر سابق آموزش و پرورش خواسته است که وی مجری برنامه باشد، تأکید کرد.

- فرهادی درباره سرپرست آموزش و پرورش گفت: آقای فانی حتی آدرس اتاق‌های وزارتخانه در ذهنشان هست و خوشحالیم کسی انتخاب شده است که معلم است.

- آقای نهاوندیان نیز امروز زمانی که قصد داشت حکم سرپرستی علی اصغر فانی را قرائت کند، به اشتباه عنوان کرد «حکم سرپرستی آقای حاجی‌بابایی» که با تذکر میهمانان، این کلمه را تصحیح کرد.

- وزیر سابق آموزش و پرورش امروز از فرهنگیان عذرخواهی کرد و حلالیت گرفت؛ وی گفت: «اگر خدای ناخواسته با واسطه و بدون واسطه و به هر شکلی‌از ما ناخوشایندی به کسی رسید، اگر صلاح دانست، حلال کند؛ با این فرض که قصدی نبوده است و اگر احیاناً از جامعه فرهنگیان و حوزه ستادی، نکته‌ای گفته شد که فکر می‌کنند نباید می‌گفتند، بنده حلال می‌کنم».

- آقای فرهادی اعلام کرد که امروز روز تودیع آقای حاجی‌بابایی نیست بلکه با نظر آقای فانی قرار شد، مراسم تودیع وزیر سابق پس از انتصاب وزیر جدید، برگزار شود.

- پس از پایان مراسم بلافاصله نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران به عنوان آخرین نشست خبری برگزار شد و آقای حاجی‌بابایی از خبرنگاران به دلیل اینکه نتوانسته بود زودتر جلسه خداحافظی برگزار کند و در خصوص کاستی‌های اطلاع‌رسانی، عذرخواهی کرد.

- خبرنگاران امروز با وزیر سابق آموزش و پرورش عکس یادگاری گرفتند و حاجی‌بابایی عنوان کرد که ارتباطش از این پس با خبرنگاران بیشتر خواهد شد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:وزیر,آموزش وپرورش,حلالیت,

در جلسه امروز هیئت دولت مقرر شد
بازدید : 171 |

هیئت دولت

                                                       در جلسه امروز هیئت دولت مقرر شد

لغو۱۰ مصوبه دولت احمدی نژاد در هیئت دولت/ دستورروحانی برای ارائه راه حل ۱۰۰ روزه

خبرگزاری تسنیم: بر اساس دستور رییس جمهور، مقرر شد دستگاههای اجرایی اقداماتی را که می توانند در ۱۰۰ روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،نخستین نشست هیات دولت تدبیر و امید عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، بعداز اظهارات روحانی و قرائت منشور اخلاقی دولت ، تصمیمات و مصوباتی مهم اتخاذ گردید که از جمله آنها برای بهبود وضعیت معیشت مردم و نجات دریاچه ارومیه است.

در این جلسه هیات دولت مصوب کرد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

این کارگروه ماموریت یافت با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسیَ‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف 2 ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارایه نماید.

هیات دولت همچنین تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند.

در این جلسه ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی موظف شد:

الف- ظرف حداکثر دو هفته لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 را تدوین و به دولت ارایه کند.

ب- گزارش اجرای قانون برنامه پنجم را پس از اخذ گزارش دستگاههای مربوط تدوین و به دولت ارایه نماید تا در هنگام ارایه بودجه سال 1393 مطابق قانون به مجلس شورای اسلامی و مردم ارایه شود.

ج- لایحه بودجه قانون سال 1393 را سریع تر تدوین و به دولت ارایه نماید تا در موعد قانونی مقرر، تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

هیات دولت همچنین تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی و اساسنامه‌ها و موضوعات پیشنهادی دستگاهها که در دولت قبل به تصویب رسیده بود ولی به دلیل تغییر دولت ابلاغ نشده بود را مجددا بررسی و تصویب نمود که در سیر ابلاغ قرار خواهند گرفت.

دولت همچنین تعدادی دیگر از این موارد برای بازنگری و در صورت لزوم برای اصلاح به دستگاه های مربوطه و کمیسیون های هیات دولت ارجاع نمود تا پس از بررسی بیشتر در دستور کار دولت قرار گیرند.

دولت کنونی همچنین 10 مصوبه دولت قبل را که متضمن ایجاد امتیاز خاص برای اشخاص حقیقی و حقوقی بود و یا تعهد مازاد بر اعتبار برای دستگاهها ایجاد می‌نمودند را لغو کرد.

بر اساس دستور رییس جمهور، مقرر شد دستگاههای اجرایی اقداماتی را که می توانند در 100 روز بر اوضاع و معیشت مردم تاثیر مثبت داشته باشند، ظرف یک هفته به دولت اعلام کنند.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:هیئت دولت,مصوبه, ,

منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد
بازدید : 205 |

متن «منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد» كه در اولين جلسه هيات دولت يازدهم به رياست حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني، قرائت شد، به شرح ذيل است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد

1- خداوند را در همه حالات ناظر بر اعمال و رفتار خويش و مسئوليت را امانتي الهي بدانم.

2- همه آحاد مردم ايران را از همه اقوام و مذاهب الهي و بدون توجه به تفاوت‌هاي فردي، جنسيتي و گروهي، محترم بشمارم و از حقوق، حريم خصوصي، حيثيت و شرافت آنان پاسداري کنم و در استفاده از تمام سرمايه‌هاي انساني کشور بکوشم.

3- هدف اول من تامين مصالح پايدار نظام جمهوري اسلامي ايران باشد و در صورتي که بين منافع فردي حزبي، سازماني، قومي و حرفه‌اي من با مصالح ملي تضادي باشد، از منافع خود بگذرم و مصالح ملي را مبناي تصميم قرار دهم؛ در تمام تصميمات و اقدامات خود، سياست‌هاي کلي نظام (ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبري)، برنامه‌هاي توسعه، قوانين و اولويت‌هاي اعلام شده از طرف رييس‌جمهور را مد نظر قرار دهم.

4- انديشه‌ام در مدار اعتدال، تصميماتم بر مبناي تدبير و رفتارم در چارچوب قانون باشد و از تندروي، شتاب‌زدگي و خودسري بپرهيزم.

5- همواره از دروغ بپرهيزم؛ به شعور و افکار عمومي احترام بگذارم؛ از دست‌کاري در اطلاعات و يا ارايه اطلاعات به گونه‌اي که موجب فريب ديگران به ويژه مسئولان عالي نظام شود به شدت پرهيز کنم؛ به عنوان امين نظام جمهوري اسلامي، اطلاعات و اسرار نظام را حفظ نمايم؛ چه در زمان مسئوليت و چه بعد از آن رازدار باشم.

6- در تمام تصميمات و اقدامات خود جويا و پذيراي نقد و نظر ديگران باشم، مسئوليت خطاهاي خود را بپذيرم؛ براي ديدگاه مخالف و انتقاد، ارزش قائل باشم و خود را مقيد به گزارش‌دهي منظم به رييس‌جمهور و مردم بدانم.

7- نگاه و هدف خود را به سازمان تحت مديريت خود محدود نکنم، بلکه تعاملات بين سازماني و هم‌افزايي هاي فراسازماني را مدنظر قرار دهم. در اين راه به ويژه با وزارت‌خانه‌هاي هم‌گروه، فراتر از منافع سازماني و با هدف دستيابي به اهداف ملي همکاري مؤثر داشته باشم.

8- مبناي واگذاري مناصب را شايستگي، راستگويي و درستکاري قرار دهم و نزديکان سببي و نسبي من در انتصابات از هيچ امتياز و تقدمي برخوردار نباشند.

9- مديران زيردست خود را براي پذيرش مسئوليت‌هاي بزرگتر و بلند رتبه‌تر آماده کنم و کارکنان خود را به مثابه سرمايه‌اي بپندارم که بهره‌وري و بالندگي آن‌ها بر عهده من است.

10- نظرات تخصصي مديران قبلي، کارمندان، منتقدان و مشاوران مستقل خود را جويا شوم و به آن توجه ويژه کنم.

11- حق مردم در دسترسي به اطلاعات را پاس دارم، شفافيت اطلاعاتي را مبناي عمل قرار دهم؛ در ارايه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانه‌ها فعالانه و با رويکرد مثبت عمل کنم و در اين مسير با نظام اطلاع‌رساني دولت هماهنگ عمل کنم.

12- سرمايه‌هاي هستي چون انرژي، محيط زيست و نيروي انساني را سرمايه‌هاي تمام بشر دانسته، در حفظ، کاربرد درست و بهسازي آنها کوشش کنم و اين سرمايه را همچون ميراثي بپندارم که از گذشتگان به ما رسيده است و چون امانتي بپندارم که بايد به آيندگان برسانيم.

13- هر گاه به اين جمع‌بندي برسم که توان لازم براي انجام مسئوليت را از دست داده‌ام مراتب را به رييس‌جمهور اعلام کنم و زماني که مي‌خواهم سازمان تحت مديريت خود را تحويل مسئول بعدي دهم، تمام اطلاعات و تجربيات خويش را به جانشين خود منتقل کنم.

من در پيشگاه قرآن کريم و در برابر رييس‌جمهوري اسلامي ايران به خداوند قادر متعال سوگند مي‌خورم که همواره در دوران مسئوليت خود به منشور اخلاقي دولت «تدبير و اميد» متعهد باشم و همه توان خود را در راه ايفاي وظيفه‌ام بکار گيرم.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:منشور, اخلاقی, دولت,

فرمانده منطقه یکم ندسا:
بازدید : 704 |

توان مقابله‌ای سپاه در حد مواجهه با نظام آمریکا تعریف شده است

ناوسالار شیاری گفت: مقیاس رویارویی سپاه، نه در حد و اندازه قدرت‌های کوچک منطقه‌ای که در اندازه مواجهه با نظامی همچون نظام سلطه گر آمریکا تعریف شده است.

خبرگزاری فارس: توان مقابله‌ای سپاه در حد مواجهه با نظام آمریکا تعریف شده است

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، ناوسالار محمود شیاری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، طی سخنانی در مراسم نکوداشت 26 تن از آزادگان این منطقه، ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت رفیع آزادگان، گفت: امروز کشور ما کشوری عزیز، شرافتمند و عزتمند است و بخش قابل توجهی از این ویژگی‌ها با ایثار، صبر و بردباری شما سفیران انقلاب حاصل شده است.

وی افزود: هیچ قلم و زبان و بیانی نخواهد توانست ایثار و دلیرمردی و ایستادگی شما را توصیف کند.

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه خاطر نشان کرد: اگر امروز به آن مرحله از توانمندی و اعتماد به نفس دست پیدا کرده ایم که مقیاس رویارویی خود را نه در حد و اندازه قدرت های کوچک منطقه ای که در اندازه مواجهه با نظامی همچون نظام سلطه گر آمریکا تعریف کرده ایم، به برکت حماسه‌هایی است که شما ایثارگران و آزادگان خلق کردید.

وی ادامه داد: تکریم آزادگان به عبارتی پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و اهتمام در جهت توسعه و ترویج این ارزش‌ها در میان نسل امانتدار و میراث دار انقلاب است.

در ادامه این مراسم که با همکاری امور ایثارگران نیروی دریایی سپاه برگزار شد، با اهدای لوح یادبود و هدایایی از آزادگان حماسه ساز منطقه یکم دریایی سپاه تقدیر به عمل آمد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:نیروی,دریایی,

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور:
بازدید : 167 |

 
20 شهریوراصلاحیه بودجه ۹2 به مجلس می‌رود/ احیای سازمان مدیریت تا ۱۰۰ روز دیگر

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اصلاحیه بودجه ۹۲ تا ۲۰ شهریورماه به مجلس ارائه می‌شود، گفت: احیای سازمان مدیریت از برنامه‌های ما در ۱۰۰ روز آینده است.

خبرگزاری فارس: 20 شهریوراصلاحیه بودجه ۹2 به مجلس می‌رود/ احیای سازمان مدیریت تا ۱۰۰ روز دیگر

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی به تشریح راهکارهای تحقق اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم پرداخت.

وی اظهار داشت: نه تنها تیم اقتصادی دولت یازدهم بلکه همه اعضای کابینه و غیر کابینه از وزیر تا استاندار با هم هماهنگ هستند و ما به دنبال یک تعامل مثبت با قوای مقننه و قضائیه هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: با تحلیل و بررسی 5 ماهه اول سال به این نتیجه رسیدیم که درآمد 210 هزار میلیارد تومانی بودجه 92 تحقق پیدا نخواهد کرد بر این اساس اولویت اصلی دولت اصلاح قانون بودجه 92 و جلوگیری از کسری بودجه خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: اولویت بودجه با طرح‌های نیمه‌کاره‌ای است که در سال 92 می‌توانند تکمیل شوند.

به گفته وی برای مهار تورم، باید نقدینگی را مهار کرد.

نوبخت تأکید کرد: اصلاحیه قانون بودجه سال 92 را 20 شهریورماه و لایحه بودجه سال 93 را 13 آذرماه تقدیم مجلس می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور وزرایی را انتخاب کرد که بهتر بتواند در راستای برنامه جامع و کلی خود حرکت کنند؛ بنابراین وزرا برنامه‌های جداگانه و مستقل ندارند.

وی با بیان اینکه افراد شایسته‌ای در معاونت راهبردی هستند که می‌توانند موثر واقع شوند، اضافه کرد: احیای سازمان مدیریت  از برنامه های ما در 100 روز ابتدای کار است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:بودجه,نوبخت,معاونت,راهبردی,

روحانی در اولین جلسه هیات دولت:
بازدید : 158 |

بهبود معیشت مردم اولین مسئولیت دولت است/قرائت منشوراخلاقی دولت توسط نهاوندیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه هیات دولت یازدهم گفت:امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اگر زندگی مردم را تامین نکنیم آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند.

خبرگزاری فارس: بهبود معیشت مردم اولین مسئولیت دولت است/قرائت منشوراخلاقی دولت توسط نهاوندیان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه هیات دولت یازدهم با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنایت کرد، گفت: هر یک از اعضای دولت در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود مشکلی از مشکلات را حل و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود بخشیم لازم است شکری بزرگ به جای آوریم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم عزیز ایران با حضور در انتخابات شکوهمند 24 خرداد و رای قاطع خود به دولت تدبیر و امید ، زمینه خدمت گزاری را برای ما فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: ما بعد از تشکر از حضرت حق، از مردم به خاطر اخلاص ، فداکاری، فهم و درک دقیق آنها در این مقطع تاریخی سپاسگزاریم.

روحانی افزود: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا در طول مدت خدمت، خدمتگزار خوبی برای مردم کشورمان بوده و موجب رضایت حضرت ولی عصر(عج) و خشنودی مردم عزیز ایران باشیم و بتوانیم جایگاه ملت و کشور را در نقطه‌ای که شایسته است، با تلاش خود قرار دهیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: البته تقدیر به دست خداوند متعال است اما تدبیر ، تلاش، کوشش و جهاد بر عهده ما خواهد بود و انشاءالله بتوانیم تلاش و همت را در مسیر خدمت به مردم به کار گیریم.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:اولین,جلسه, کابینه,

انتشار نخستين اطلس تاريخ اسلام در دنيا
بازدید : 194 |

اطلس تاریخ اسلام و پیامبر اکرم(ص) نخستین بار در جهان اسلام تهیه و تدوین می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، موسسه اطلس تاریخ شیعه در ایران، تاریخ اسلام و پیامبر اکرم(ص) را به صورت اطلس و با استفاده از تصاویر، نمودار و جداول به تصویر می کشد.

مدیر موسسه اطلس تاریخ شیعه با اشاره به اینکه مجموعه ده جلدی اطلس تاریخ اسلام  را شروع کرده ایم افزود: در ابتدا 14ماه بر روی منبع شناسی این مجموعه کار شد، سپس دو بخش تاریخ و جغرافیا تشکیل شد.

حجت الاسلام بنایی کاشی افزود: بخش تاریخ به محتوای تاریخی می پردازد و بخش جغرافیای تاریخ اسلام نیز تصاویر و نقشه ها را تهیه می کند.

وی گفت: جلد اول این کار سال 88 با کمک معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسید که شامل بخش زمینه‌های تاریخ اسلام یعنی جغرافیایی طبیعی و انسانی عربستان است.

بنایی خاطر نشان کرد: جلد دوم و سوم این کتاب که از تولد تا رحلت پیامبر اسلام(ص) است به اتمام رسیده اما جلد چهارم در دست تهیه است.

حجت الاسلام بنایی کاشی افزود: این جلد مربوط به زندگی امیرالمومنین(ع) و نقش وی در مقطع تاریخی 11هجری تا زمان شهادت است.

مجموعه ده جلدی طلس تاریخ اسلام که تا ابتدای غیبت صغری خواهد بود، تا پنج سال آینده منتشر خواهد شد.

موسسه اطلس تاریخ شیعه فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد و هدف اصلی آن پرداختن به تاریخ اسلام با رویکرد زندگی چهارده معصوم علیهم‌السلام در سه قرن اول اسلام است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:اطلس,تاریخ, اسلام,

26 مرداد سالگرد ورود آزادگان پرستوهای مهاجر به میهن گرامی باد.
بازدید : 243 |

             اسرا در چنگال دژخيمان خود سرود آزاديند و احرار جهان آنان را زمزمه مى‏كنند(امام خمینی ره)

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:آزادگان,26 مرداد,

حکایت های شیرین رهبری
بازدید : 173 |

افسران - حکایت های شیرین رهبری؛حکایت چهاردهم

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:تهاجم, فرهنگی,

سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد
بازدید : 201 |

رییس‌جمهوری، دکتر علی اصغر فانی را به سمت سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

 به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، علی‌اصغر فانی پیش از این نامش در لیست وزرای احتمالی آموزش و پرورش مطرح شده بود.

 وی مدیرکلی چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر و اکرمی و همچنین مدیریت مناطق و مدیرکلی آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

 فانی دارای دکترای مدیریت بوده و در حال حاضر استاد دانشگاه تربیت مدرس است. وی در دولت نهم و قبل از روی کار آمدن فرشیدی، 70 روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:حسن روحانی,سرپرست,عبادی,وزارت آموزش و پرورش, ,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس